Pressutskick
Jag gillar starka orangefärgade lack, men jag är inte förtjust i korallfärgade lack. OPI Living On the Bula-vard! kändes är något mer orange i verkligheten än på mina bilder vill jag först och främst påpeka.
Vi kan väl börja med hur det var att jobba med. För mig är OPIs krämlack säkra kort, men jag upplevde tyvärr inte att det här var det riktigt. Första lagret blev riktigt strimmigt och fult och jag var faktiskt inte helt nöjd på andra heller så jag har tre lager och topplack på. Visst i slutändan blev resultatet jämt och fint, men det var inte riktigt den vanliga kvalitén som jag på något sätt förväntar mig av den här kombon. Torktiden var i alla fall bra.
Och då åter till färgen. Jag är helt säker på att det är är supersnyggt när man fått sig lite solbränna. Det är helt ok nu också och faktum är att jag tycker bra mycket bättre om det här idag än när jag målade med det igår kväll. Då kändes det mycket mer korallfärgat än vad det gör i mer dagsljus idag. Så i slutändan tycker jag så här. Kul färg, men, den hade gärna fått vara ännu mer åt det oranga hållet.
Press Sample
I like strong orange polishes, but I'm not fond of coral colored polishes. First of all I want to point out that OPI Living on the Bula-vard! is slightly more orange in reality than in my pictures,
Let's start with what it was like to work with. For me OPIs cremes are safe bets, but unfortunately I felt this didn't really live up to that standard. The First layer became really streaky and ugly and I was not entirely happy on the second one either so I have three coats and top coat on. Sure, in the end the result was smooth and nice, but it was not quite the usual quality that I somehow expect of this combo. The drying time was good.
And then back to the color. I'm quite sure that this will be super neat when you got a little sunburn. It's an OK polish and I like it so much better today than I did yesterday when I painted with it. It looked so much more coral last night than it does right now. So my verdict is: Fun color but I would have liked it more if it had been even more orange.
onsdag 22 februari 2017
tisdag 21 februari 2017
Zoya - Dream
Det här lacket som jag visar idag har blivit en klassiker bland blåa lack. Dock vill jag fortfarande påstå att L.A Girl 3D Brilliant Blue kom före det här och alltså är det Zoya som gjort en dupe på Brilliant Blue och inte tvärtom. Men L.A Girl går inte att få tag på längre, men det gör Zoya lacket.
Jag har Brilliant Blue också, men kunde ändå inte låta bli att köpa det här för det är ju så otroligt vackert och tänk om min fina flaska med lack skulle ta slut och jag inte fick tag på ett liknande, nä sånt får ju inte hända.
Min kärlek till Zoya består och det här täcker på två lager som torkar fort. På bilderna har jag topplack på och det rekommenderar jag att man har för även om det är fint utan så framhäver topplacken glittret i det här lacket väldigt bra.
Kan man låta bli att älska det här? Inte jag i alla fall. Det är sjukt snyggt och jag hoppas att det gav mig lite tur för jag bar nämligen det här på en jobbintervju.
This polish that I show you today has become a classic among blue polishes. However, I would still say that L.A. Girl 3D Brilliant Blue came before this and therefore it's Zoya that is a dupe of Brilliant Blue, and not vice versa. But the L.A Girl polish is really hard to find, but Dream isn't.
I have Brilliant Blue as well, but still could not help myself and had to have Zoya Dream as well. Both these are so incredibly beautiful and what if my nice bottle of polish would end and I couldn't get a similar. That would be almost a disaster but now I don't have to worry about that.
My love for Zoya is standing strong and this covers in two layers that dries quickly. In the pictures I have topcoat over and I recommend that you have that even if it is nice without, but the topcoat enhances the glitter in this polish very much.
I don't think you can resist loving this polish. At least not me anyway. It's so so beautiful and I hope it gave me some luck because I wore it on a job interview.
Jag har Brilliant Blue också, men kunde ändå inte låta bli att köpa det här för det är ju så otroligt vackert och tänk om min fina flaska med lack skulle ta slut och jag inte fick tag på ett liknande, nä sånt får ju inte hända.
Min kärlek till Zoya består och det här täcker på två lager som torkar fort. På bilderna har jag topplack på och det rekommenderar jag att man har för även om det är fint utan så framhäver topplacken glittret i det här lacket väldigt bra.
Kan man låta bli att älska det här? Inte jag i alla fall. Det är sjukt snyggt och jag hoppas att det gav mig lite tur för jag bar nämligen det här på en jobbintervju.
This polish that I show you today has become a classic among blue polishes. However, I would still say that L.A. Girl 3D Brilliant Blue came before this and therefore it's Zoya that is a dupe of Brilliant Blue, and not vice versa. But the L.A Girl polish is really hard to find, but Dream isn't.
I have Brilliant Blue as well, but still could not help myself and had to have Zoya Dream as well. Both these are so incredibly beautiful and what if my nice bottle of polish would end and I couldn't get a similar. That would be almost a disaster but now I don't have to worry about that.
My love for Zoya is standing strong and this covers in two layers that dries quickly. In the pictures I have topcoat over and I recommend that you have that even if it is nice without, but the topcoat enhances the glitter in this polish very much.
I don't think you can resist loving this polish. At least not me anyway. It's so so beautiful and I hope it gave me some luck because I wore it on a job interview.
söndag 19 februari 2017
Nail Art Sunday & A New Beginning #3
Pressutskick
Välkomna till ännu en Nail Art Sunday och som vanligt även till Nail Challenge Collaborative.
Den här veckan har jag valt att använda två av lacken från Depend 7 Days vårkollektion The Language of Flowers. Det är det lila Majesty Lily och glitterlacket Beautiful Orchid som jag valt att göra en gradient av. Två färger som funkar väldigt fint ihop.
Hur får jag då ihop en glittergradient till temat a new beginning? Jo, men jag tänker så här att en gradient är ju en stegvis uppbyggd manikyr och för att starta om och få en ny start så tar man det i olika steg och på så sätt är en gradient perfekt till temat.
Press Sample
Welcome to another Nail Art Sunday, and as usual also to Nail Challenge Collaborative.
This week I have chosen to use two of the polishes from Depend 7 Days springcollection The Language of Flowers. It's the purple Majesty Lily and the glitter Beautiful Orchid that I decided to make a gradient of. Two colors that works very well together.
How on earth will a glittergradient work for the theme A New Beginning? Well I see it this way: A gradient's a gradual buildup manicure and to restart and get a new beginning you need to build up your new life or whatever it is gradual before you reach your goal. And that is why a gradient is perfect for the theme.
Välkomna till ännu en Nail Art Sunday och som vanligt även till Nail Challenge Collaborative.
Den här veckan har jag valt att använda två av lacken från Depend 7 Days vårkollektion The Language of Flowers. Det är det lila Majesty Lily och glitterlacket Beautiful Orchid som jag valt att göra en gradient av. Två färger som funkar väldigt fint ihop.
Hur får jag då ihop en glittergradient till temat a new beginning? Jo, men jag tänker så här att en gradient är ju en stegvis uppbyggd manikyr och för att starta om och få en ny start så tar man det i olika steg och på så sätt är en gradient perfekt till temat.
Press Sample
Welcome to another Nail Art Sunday, and as usual also to Nail Challenge Collaborative.
This week I have chosen to use two of the polishes from Depend 7 Days springcollection The Language of Flowers. It's the purple Majesty Lily and the glitter Beautiful Orchid that I decided to make a gradient of. Two colors that works very well together.
How on earth will a glittergradient work for the theme A New Beginning? Well I see it this way: A gradient's a gradual buildup manicure and to restart and get a new beginning you need to build up your new life or whatever it is gradual before you reach your goal. And that is why a gradient is perfect for the theme.
lördag 18 februari 2017
Reader's Choice - McFresh Lestrange Prophecy
Ledig lördag! Så himla skönt, jag älskar min skola, men jag är så himla trött på kvällar och helger.
Återigen blev det jämnt mellan två lack i omröstningen och jag bestämde att jag visar det jag har haft längst i min ägo. Så därför är det McFresh Lestrange Prophecy som ni får se på mina naglar idag. Det här lacket är ganska skirt så jag bestämde mig för att använda det som layering över ett svart krämlack. Ett lager hade kanske räckt, men jag tog två för säkerhets skull. Det var smidigt att jobba med och torktiden var bra. Självklart har jag topplack över på bilderna.
Jag är rätt säker på att jag inte skulle tyckt om det här lacket om jag försökt att få det att täcka på egen hand, men så här över ett svart krämlack är det riktigt snyggt måste jag säga. Tyvärr har jag en tendens att glömma bort de här lacken som kräver något under så risken är att det inte lär bli använt så värst många gånger till. Synd för jag gillar verkligen det här.
Till nästa vecka blir det tre stycken Cadillacquer lack som ni får rösta mellan.
A Saturday with no plans at all! How nice is that? I love my school, but I'm so very tired in the evenings and weekends.
Again, it was evenly between two polishes in the poll and I decided that I show you the polish that has been standing the longest untested of the two. So therefore it's McFresh Lestrange Prophecy that you get to see on my nails today. This polish is pretty sheer so I decided to use it as a layering over a black cream. One layer might had been enough, but I took two for safety. It was easy to work with and the drying time was good. Obviously I have topcoat over in the pictures.
I'm pretty sure that I wouldn't had liked this polish if I had tried to use it on it's own, But layering it over black makes it looks gorgeous, I must say. Unfortunately, I have a tendency to forget to use these polishes that requires underpants so the risk is that it wont be used very many times. Too bad because I really like this a lot.
For the next week you will have three Cadillacquer polishes to vote on.
Återigen blev det jämnt mellan två lack i omröstningen och jag bestämde att jag visar det jag har haft längst i min ägo. Så därför är det McFresh Lestrange Prophecy som ni får se på mina naglar idag. Det här lacket är ganska skirt så jag bestämde mig för att använda det som layering över ett svart krämlack. Ett lager hade kanske räckt, men jag tog två för säkerhets skull. Det var smidigt att jobba med och torktiden var bra. Självklart har jag topplack över på bilderna.
Jag är rätt säker på att jag inte skulle tyckt om det här lacket om jag försökt att få det att täcka på egen hand, men så här över ett svart krämlack är det riktigt snyggt måste jag säga. Tyvärr har jag en tendens att glömma bort de här lacken som kräver något under så risken är att det inte lär bli använt så värst många gånger till. Synd för jag gillar verkligen det här.
Till nästa vecka blir det tre stycken Cadillacquer lack som ni får rösta mellan.
A Saturday with no plans at all! How nice is that? I love my school, but I'm so very tired in the evenings and weekends.
Again, it was evenly between two polishes in the poll and I decided that I show you the polish that has been standing the longest untested of the two. So therefore it's McFresh Lestrange Prophecy that you get to see on my nails today. This polish is pretty sheer so I decided to use it as a layering over a black cream. One layer might had been enough, but I took two for safety. It was easy to work with and the drying time was good. Obviously I have topcoat over in the pictures.
I'm pretty sure that I wouldn't had liked this polish if I had tried to use it on it's own, But layering it over black makes it looks gorgeous, I must say. Unfortunately, I have a tendency to forget to use these polishes that requires underpants so the risk is that it wont be used very many times. Too bad because I really like this a lot.
For the next week you will have three Cadillacquer polishes to vote on.
torsdag 16 februari 2017
YSL - Peace Green
Jag hade tänkt att skriva det här inlägget igår, men spenderade en hel del av kvällen chattande med Apple support för att konstatera att min en månad gamla mobil har tvärdött! Japp, jag är sur.
Men nu går vi över till något mycket trevligare nämligen YSL Peace Green ett av förra årets snackisar i lackvärlden. Ett lack som jag letade efter på flygplatsshoppar i alla affärer som jag kom i närheten av i London som sålde YSL utan att hitta, då det var slutsålt överallt. Inte förrän vi var i Kalmar och satte oss för att vila på en liten bänk och jag plötsligt inser att affären rakt framför mig säljer märket och hade 1 flaska kvar.
Det här blev lacket som jag bar på alla hjärtans dag. Först när jag började måla med det blev jag riktigt besviken, för det här är ju trots allt ett riktigt dyrt lack. Första lagret blev ganska strimmigt och fult, inte det jag förväntat mig alls. Men när jag väl var färdig efter tre lager så var jag betydligt gladare igen. Så alltså tre lager och topplack är vad jag har på bilderna.
Peace Green är mintgrönt med ett fantastiskt rosa skimmer. Ett skimmer som är så himla tydligt hela tiden. Första lagret fick mig att börja undra, men för varje penseldrag som jag gjorde vann det mitt hjärta lite mer. Jag tycker det här är helt underbart. Plus att det sitter riktigt bra på naglarna. Jag är nu inne på dag 4 och det är precis lika fint som när jag målade med det. Om jag inte känt för att byta färg så hade jag då rakt inte behövt det. Så, ja det var värt jakten och priset.
I was going to write this post yesterday, but spent most of the evening chatting with Apple support to finally get the verdict that my one month old phone is totally dead and have to be sent for repair. Yep, I'm pissed.
But lets move over to something much nicer namely YSL Peace Green one of the last year's buzz in the polish world. A polish I was searching for in airport shops, in all stores that I came across in London that sold YSL but it was sold out everywear. Not until we were in Kalmar and sat down to rest on a bench, and I suddenly realize that the store straight in front of me was selling YSL and had one bottle left of this.
This also became the polish that I wore on Valentine's Day. At first when I started painting with it I became really disappointed because after all this is a really expensive polish. The first layer was quite streaky and ugly, not what I expected at all. After I had finished my manicure that ended with three layers I had turned much happier again. So three layers and one with topcoat over is what I have in the photos.
Peace Green is mint green with a fabulous pink shimmer. A shimmer that is very visable all the time. First layer made me start to wonder, but with every brush stroke I did, it won my heart layer by layer. I think this is absolutely wonderful. Also a big plus that it seems to last long on the nails. I'm now on day four wearing it and it looks just as nice as when I painted with it. If I haden't felt like changing color I would certinaly not have needed to take this of yet. So, yes, it was worth the hunt and price.
Men nu går vi över till något mycket trevligare nämligen YSL Peace Green ett av förra årets snackisar i lackvärlden. Ett lack som jag letade efter på flygplatsshoppar i alla affärer som jag kom i närheten av i London som sålde YSL utan att hitta, då det var slutsålt överallt. Inte förrän vi var i Kalmar och satte oss för att vila på en liten bänk och jag plötsligt inser att affären rakt framför mig säljer märket och hade 1 flaska kvar.
Det här blev lacket som jag bar på alla hjärtans dag. Först när jag började måla med det blev jag riktigt besviken, för det här är ju trots allt ett riktigt dyrt lack. Första lagret blev ganska strimmigt och fult, inte det jag förväntat mig alls. Men när jag väl var färdig efter tre lager så var jag betydligt gladare igen. Så alltså tre lager och topplack är vad jag har på bilderna.
Peace Green är mintgrönt med ett fantastiskt rosa skimmer. Ett skimmer som är så himla tydligt hela tiden. Första lagret fick mig att börja undra, men för varje penseldrag som jag gjorde vann det mitt hjärta lite mer. Jag tycker det här är helt underbart. Plus att det sitter riktigt bra på naglarna. Jag är nu inne på dag 4 och det är precis lika fint som när jag målade med det. Om jag inte känt för att byta färg så hade jag då rakt inte behövt det. Så, ja det var värt jakten och priset.
I was going to write this post yesterday, but spent most of the evening chatting with Apple support to finally get the verdict that my one month old phone is totally dead and have to be sent for repair. Yep, I'm pissed.
But lets move over to something much nicer namely YSL Peace Green one of the last year's buzz in the polish world. A polish I was searching for in airport shops, in all stores that I came across in London that sold YSL but it was sold out everywear. Not until we were in Kalmar and sat down to rest on a bench, and I suddenly realize that the store straight in front of me was selling YSL and had one bottle left of this.
This also became the polish that I wore on Valentine's Day. At first when I started painting with it I became really disappointed because after all this is a really expensive polish. The first layer was quite streaky and ugly, not what I expected at all. After I had finished my manicure that ended with three layers I had turned much happier again. So three layers and one with topcoat over is what I have in the photos.
Peace Green is mint green with a fabulous pink shimmer. A shimmer that is very visable all the time. First layer made me start to wonder, but with every brush stroke I did, it won my heart layer by layer. I think this is absolutely wonderful. Also a big plus that it seems to last long on the nails. I'm now on day four wearing it and it looks just as nice as when I painted with it. If I haden't felt like changing color I would certinaly not have needed to take this of yet. So, yes, it was worth the hunt and price.
tisdag 14 februari 2017
Valentines Day!
Idag för 30 år sedan träffade jag min man för första gången! Alltså det där låter ju helt absurt, 30 år, var tog dom åren vägen undrar jag? Vi ska inte fira så värst mycket just idag, för det är så himla många andra som är ute och äter och firar så vi sparar vårt lite grann.
Men jag har i alla fall gjort en liten hjärtlig manikyr. Basen är som ni nog redan gissat Depend O2 495, mönstret kommer från ÜberChic 4-03 och stämplat har jag gjort med Depends silvriga stämpellack.
Jag gillar hur mönstret är och även om det inte skadat om silverfärgen varit något mer opakt så tycker jag ändå att det blev en fin manikyr, Lite lagom gullig liksom.
Ha en underbar Alla Hjärtans Dag allihopa!
Today, 30 years ago, I met my husband for the first time! That sounds almost absurd, 30 years, where did those years go I wonder? We will not celebrate that much tonight, because there are so very many others that are going out for a meal or a movie today so we will wait for another evening when things are a bit calmer.
But at least I have made a small heart manicure. The base is, as you probably already guessed Depend O2 495, the pattern comes from Uber Chic 4-03 and I have stamped with Depends silvery stamping polish.
I like how the pattern looks, and even if it hadn't hurt if the silver color had been slightly more opaque I still think it's a nice manicure, cute but not to sweet. Just the way I like it.
Have a wonderful Valentine's Day everyone!
Men jag har i alla fall gjort en liten hjärtlig manikyr. Basen är som ni nog redan gissat Depend O2 495, mönstret kommer från ÜberChic 4-03 och stämplat har jag gjort med Depends silvriga stämpellack.
Jag gillar hur mönstret är och även om det inte skadat om silverfärgen varit något mer opakt så tycker jag ändå att det blev en fin manikyr, Lite lagom gullig liksom.
Ha en underbar Alla Hjärtans Dag allihopa!
Today, 30 years ago, I met my husband for the first time! That sounds almost absurd, 30 years, where did those years go I wonder? We will not celebrate that much tonight, because there are so very many others that are going out for a meal or a movie today so we will wait for another evening when things are a bit calmer.
But at least I have made a small heart manicure. The base is, as you probably already guessed Depend O2 495, the pattern comes from Uber Chic 4-03 and I have stamped with Depends silvery stamping polish.
I like how the pattern looks, and even if it hadn't hurt if the silver color had been slightly more opaque I still think it's a nice manicure, cute but not to sweet. Just the way I like it.
Have a wonderful Valentine's Day everyone!
måndag 13 februari 2017
Depend - 495
Pressutskick
Som ni förmodligen vet är det Alla Hjärtans Dag imorgon och jag tänkte göra en liten nail art till det, därför letade jag efter en lämplig basfärg och hittade bland mina lack Depend 495 från höstkollektionen Glam Rock.
495 är ett hallonrött lack med ett ganska diskret skimmer. I min flaska har lacket en ganska tjock formula som nästan täckte på ett lager, men jag la på två för säkerhetsskull. Torktiden var bra och på bilderna har jag topplack på.
Jag hade nog förväntat mig något mer synlig skimmer. På bilderna syns den rätt ok, men jag upplever inte riktigt det i verkligheten. Helt ok färg, men inte en favorit. Dock en bra basfärg till morgondagen.
Press Sample
As you probably know tomorrows Valentine's Day and I thought that I would make a small nail art for that. So I started looking among my unused polishes for a suitable base color and found Depend 495 from the autumn collection Glam Rock.
495 is a raspberry red polish with a rather discreet shimmer. In my bottle the polish was quite thick so it nearly was enough with one layer, but I have two for safety's sake. The drying time was good and on the pictures I have topcoat on.
I had probably expected a little more visible shimmer. In the pictures it looks pretty ok, but it doesn't show that well in reality. I think this is an ok color, but not a favorite. However, a good base color for tomorrow.
Som ni förmodligen vet är det Alla Hjärtans Dag imorgon och jag tänkte göra en liten nail art till det, därför letade jag efter en lämplig basfärg och hittade bland mina lack Depend 495 från höstkollektionen Glam Rock.
495 är ett hallonrött lack med ett ganska diskret skimmer. I min flaska har lacket en ganska tjock formula som nästan täckte på ett lager, men jag la på två för säkerhetsskull. Torktiden var bra och på bilderna har jag topplack på.
Jag hade nog förväntat mig något mer synlig skimmer. På bilderna syns den rätt ok, men jag upplever inte riktigt det i verkligheten. Helt ok färg, men inte en favorit. Dock en bra basfärg till morgondagen.
Press Sample
As you probably know tomorrows Valentine's Day and I thought that I would make a small nail art for that. So I started looking among my unused polishes for a suitable base color and found Depend 495 from the autumn collection Glam Rock.
495 is a raspberry red polish with a rather discreet shimmer. In my bottle the polish was quite thick so it nearly was enough with one layer, but I have two for safety's sake. The drying time was good and on the pictures I have topcoat on.
I had probably expected a little more visible shimmer. In the pictures it looks pretty ok, but it doesn't show that well in reality. I think this is an ok color, but not a favorite. However, a good base color for tomorrow.
söndag 12 februari 2017
Nail Art Sunday & Nail Challenge Collaborative
Söndagen är här igen, idag ska vi fira min mamma som fyller år i veckan.
Men först så blir det både Nail Art Sunday och Nail Challenge Collaborative. Jag har kvar Lilypad Lacquer Moose On The Loose som bas till veckans manikyr. Temat i NCC är fortfarande A New Beginning och jag hittade ett mönster på ÜberChic 6-02 som jag stämplade dit med Models Own Chrome Rose.
Tanken bakom manikyren är att man låser hela tiden upp nya kapitel av sitt liv, man får en nystart helt enkelt. Jag älskar verkligen hur de här färgerna fungerar ihop och är väldigt nöjd med manikyren.
Sunday is here again and me and my family will go to my mothers to celebrate her birthday.
But first a manicure both for Nail Art Sunday and Nail Challenge Collaborative. I have Lilypad Lacquer Moose On The Loose as the base for this weeks manicuer. The theme of the NCC is still A New Beginning, and I found a pattern on UberChic 6-02 that I stamped with Models Own Chrome Rose.
The idea behind the manicure is that we keep unlock new chapter of our lifes, new beginnings all the time. I really love how these colors work together and are very happy with the manicure.
Men först så blir det både Nail Art Sunday och Nail Challenge Collaborative. Jag har kvar Lilypad Lacquer Moose On The Loose som bas till veckans manikyr. Temat i NCC är fortfarande A New Beginning och jag hittade ett mönster på ÜberChic 6-02 som jag stämplade dit med Models Own Chrome Rose.
Tanken bakom manikyren är att man låser hela tiden upp nya kapitel av sitt liv, man får en nystart helt enkelt. Jag älskar verkligen hur de här färgerna fungerar ihop och är väldigt nöjd med manikyren.
Sunday is here again and me and my family will go to my mothers to celebrate her birthday.
But first a manicure both for Nail Art Sunday and Nail Challenge Collaborative. I have Lilypad Lacquer Moose On The Loose as the base for this weeks manicuer. The theme of the NCC is still A New Beginning, and I found a pattern on UberChic 6-02 that I stamped with Models Own Chrome Rose.
The idea behind the manicure is that we keep unlock new chapter of our lifes, new beginnings all the time. I really love how these colors work together and are very happy with the manicure.
lördag 11 februari 2017
Reader's Choice - Lilypad Lacquer Moose On The Loose
Hoppas ni allihopa har en trevlig lördag. Själv har jag varit på loppis och fyndat en gammal lådkamera som ska få pryda min hylla.
Dagens lack var ett jag fick i min adventskalender. Ett jag troligen inte hade köpt själv, vilket hade varit synd för det här var ju inte alls så dumt. Det är Lilypad Lacquer Moose On The Loose som är veckans läsarnas val lack.
Moose On The Loose är ett rödbrunt holo. Jag gillar verkligen lack från Lilypad dom är väldigt trevliga att jobba med. Det täcker på två lager och torkar fort. På bilderna har jag topplack över.
Jag är inte alls en älskare av bruna lack, men det här har en röd ton i sig och är riktigt fint faktiskt. Jag trivdes mycket bättre än vad jag förväntat mig i det.
Till nästa vecka har ni tre lack från märken som jag bara hade en flaska otestat ifrån att rösta på.
Hope you all have a nice Saturday. I have been to a flea market and found an old box camera that I bought.
Today's polish was one I got in my Advent calendar. One that I probably wouldn't have bought myself, which would have been a shame because this was so much nicer than I would have guessed. It's Lilypad Lacquer Moose on the loose that is this week's Readers' Choice polish.
Moose On The Loose is a reddish brown holo. I really like polishes from Lilypad they are very pleasant to work with. It covers in two coats and dries quickly. In the pictures I have topcoat over.
I'm not a lover of brown polishes, but this one has a red tint in it and is quite nice actually. I liked it much more than I expected to do.
For next week you get three polishes from brands that I only had one bottle of in my untested drawer to vote on.
Dagens lack var ett jag fick i min adventskalender. Ett jag troligen inte hade köpt själv, vilket hade varit synd för det här var ju inte alls så dumt. Det är Lilypad Lacquer Moose On The Loose som är veckans läsarnas val lack.
Moose On The Loose är ett rödbrunt holo. Jag gillar verkligen lack från Lilypad dom är väldigt trevliga att jobba med. Det täcker på två lager och torkar fort. På bilderna har jag topplack över.
Jag är inte alls en älskare av bruna lack, men det här har en röd ton i sig och är riktigt fint faktiskt. Jag trivdes mycket bättre än vad jag förväntat mig i det.
Till nästa vecka har ni tre lack från märken som jag bara hade en flaska otestat ifrån att rösta på.
Hope you all have a nice Saturday. I have been to a flea market and found an old box camera that I bought.
Today's polish was one I got in my Advent calendar. One that I probably wouldn't have bought myself, which would have been a shame because this was so much nicer than I would have guessed. It's Lilypad Lacquer Moose on the loose that is this week's Readers' Choice polish.
Moose On The Loose is a reddish brown holo. I really like polishes from Lilypad they are very pleasant to work with. It covers in two coats and dries quickly. In the pictures I have topcoat over.
I'm not a lover of brown polishes, but this one has a red tint in it and is quite nice actually. I liked it much more than I expected to do.
For next week you get three polishes from brands that I only had one bottle of in my untested drawer to vote on.
fredag 10 februari 2017
Review of Born Pretty Store Items
Utskickat för recension.
Grattis till min blogg som faktiskt fyllde 5 år igår. De här åren har gått galet fort måste jag säga. Jag hade tänkt att fira med dunder och brak, men jag har inte riktigt haft tid att fixa med något kul. Det kommer, jag lovar :)
Så länge så får ni titta på en rätt färgglad manikyr och läsa lite recensioner om saker jag fått skickat till mig från Born Pretty Store.
Vi börjar med Odor-Free Latex Cuticle Guard. Det är precis vad det låter som, latex som man har runt nagelbanden när man ska göra nail art för att lättare kunna städa upp efteråt. Jag har testat en del olika sådana här och jag ska ärligt säga att den här var inget vidare. För det första var den väldigt tunn i konsistensen. Den torkade i och för sig fort och fyller absolut sin funktion, men när det sen blir dags att plocka bort den sitter den riktigt hårt. Det känns faktiskt som att en del av huden ska åka med också. Så, nej, den här rekommenderar jag inte.
Däremot så kan jag absolut rekommendera stämpelplatta BP L053 som är en platta med massa roliga mandalamönster på. Innan man börjar använda ska man plocka bort den blåa skydds plasten. Etsningen är riktigt bra och mönstret följer med upp på stämpeln smidigt och fint. Jag har vid det här laget en hel del BP plattor och jag måste säga att överlag så är kvalitén riktigt bra på dom.
Är ni sugna på att testa latexen eller plattan så finns länkar strax härunder. Använd gärna min rabattkod så att ni får 10% på ert köp.
När det sen gäller själva slutmanikyren så är det CND Vinylux Jelly Bracelet som är basen, jag har stämplat med Hit The Bottle Midnight Pumpkin och jag tycker det här blev riktigt bra.
Sent out for review.
Congratulations to my blog that actually turned five years yesterday. These years have past so fast! I was going to celebrate with a bang, but I have not really had time to fix something fun. It will happen sooner or later I promise :)
But while you are waiting for that I will show you a fairly colorful manicure and read some reviews about stuff sent to me for review from Born Pretty Store.
Let's begin with Odor-Free Latex Cuticle Guard. That is exactly what it sounds like, latex to use around the cuticles when you do nail art for easier clean up afterwards. I have tested some different ones and I must honestly say that this was no good. First, the formula is very thin. It dried quickly and it fills its function, but when it was time to remove it this sat really hard. It actually feelt like a part of the skin lifted with the latex. So, no, this I do not recommend.
However, I can absolutely recommend the stamping plate BP L053 which is a plate with a lot of fun mandala patterns on. Before using you should remove the blue protective plastic. The etching is really good and the pattern follows up on the stamp smooth and nicely. I have at this point a lot of BP plates and I must say that overall the quality is really good on them.
Are you eager to test the latex or plate you will find links to them below. Please use my discount code to get 10% on your purchase.
We have now come to the final manicure. It's CND Vinylux Jelly Bracelet as the base, I have stamped with Hit The Bottle Midnight Pumpkin and I think this turned out really nice.
onsdag 8 februari 2017
CND Vinylux - Jelly Bracelet
Pressutskick
Vissa lack har jag svårt först att säga om jag tycker om eller inte tycker om alls. Jelly Bracelet är absolut ett sånt lack. Förklaring kommer snart.
Men först kan jag konstatera att det var ok att måla med, man får vara lite försiktig så man inte får alltför mycket penseldrag synliga i lacket. Raka linjer gäller. Två lager räcker för täckning vilket var en positiv överraskning för mig. Jag trodde det skulle vara mycket skirare. Torktiden var bra och på bilderna har jag topplack på.
Varför vet jag inte om jag gillar det eller ej då? Alltså jag gillar lack i orange, men tycker inte så värst mycket om lack som går åt korall. Det här är en typisk blandning. Det guldiga skimret är fint, men jag kommer nog inte att lära mig att älska det här.
Press Sample
Some polishes can be hard for me to decide if I really like them or really dislike them. Jelly Bracelet is definitely one of those polishes. Explanation will come soon.
But first, I can say that it was ok to paint with, you have to be a little careful not to get too much visible brush strokes. Straight lines when you apply solves that problem. Two layers are enough for coverage which was a positive surprise for me. I thought it would be much sheerer. The drying time was good and in the pictures I have topcoat on.
Why is it that I don't know if i like this or not? Well, I really like orange polishes, but I don't really like coral once. This is some kind of mix between the colors. I think the gold shimmer in it is beautiful, but I will probably not learn to love this.
Vissa lack har jag svårt först att säga om jag tycker om eller inte tycker om alls. Jelly Bracelet är absolut ett sånt lack. Förklaring kommer snart.
Men först kan jag konstatera att det var ok att måla med, man får vara lite försiktig så man inte får alltför mycket penseldrag synliga i lacket. Raka linjer gäller. Två lager räcker för täckning vilket var en positiv överraskning för mig. Jag trodde det skulle vara mycket skirare. Torktiden var bra och på bilderna har jag topplack på.
Varför vet jag inte om jag gillar det eller ej då? Alltså jag gillar lack i orange, men tycker inte så värst mycket om lack som går åt korall. Det här är en typisk blandning. Det guldiga skimret är fint, men jag kommer nog inte att lära mig att älska det här.
Press Sample
Some polishes can be hard for me to decide if I really like them or really dislike them. Jelly Bracelet is definitely one of those polishes. Explanation will come soon.
But first, I can say that it was ok to paint with, you have to be a little careful not to get too much visible brush strokes. Straight lines when you apply solves that problem. Two layers are enough for coverage which was a positive surprise for me. I thought it would be much sheerer. The drying time was good and in the pictures I have topcoat on.
Why is it that I don't know if i like this or not? Well, I really like orange polishes, but I don't really like coral once. This is some kind of mix between the colors. I think the gold shimmer in it is beautiful, but I will probably not learn to love this.
måndag 6 februari 2017
Nine Zero Lacquer - Wavelength
Se där, jag lyckades få till ett inlägg till Emelies blå måndag denna veckan också!
Härligt knallblå lack går alltid hem hos mig och har dom dessutom lite holo i sig så är jag såld på en gång. Nine Zero Lacquer Wavelength har båda delar. Bra formula som täcker på två lager och torkar fort. På bilderna har jag topplack på.
Det här är en riktigt fin blå färg, en som passar om man vill lätta upp gråa vinterdagar eller till en snygg solbränna på sommaren. Just Nine Zero Lacquer är ett av de märkena som jag är sugen på att skaffa mer lack ifrån, men just nu blir det inga lackinköp alls. Min otestade samling ska bantas betydligt innan det blir aktuellt.
Well, well I managed to get a post for Emilie's Blue Monday this week too!
Beautiful bright blue polishes always has an easy way into my heart and if they also has some holo I'm so sold all at once. Nine Zero Lacquer Wavelength has both of that. Great formula that covers in two coats and dries quickly. In the pictures I have topcoat on.
This is a really nice blue color, the one that fits if you want to light up a gray winters day or to show of your nice tan in the summer. Nine Zero Lacquer is one of the brands that I am eager to get more polishes from, but right now there will be no polish purchases at all. My untested collection shall be be slimmed down considerably before I'm allowed to buy any more.
Härligt knallblå lack går alltid hem hos mig och har dom dessutom lite holo i sig så är jag såld på en gång. Nine Zero Lacquer Wavelength har båda delar. Bra formula som täcker på två lager och torkar fort. På bilderna har jag topplack på.
Det här är en riktigt fin blå färg, en som passar om man vill lätta upp gråa vinterdagar eller till en snygg solbränna på sommaren. Just Nine Zero Lacquer är ett av de märkena som jag är sugen på att skaffa mer lack ifrån, men just nu blir det inga lackinköp alls. Min otestade samling ska bantas betydligt innan det blir aktuellt.
Well, well I managed to get a post for Emilie's Blue Monday this week too!
Beautiful bright blue polishes always has an easy way into my heart and if they also has some holo I'm so sold all at once. Nine Zero Lacquer Wavelength has both of that. Great formula that covers in two coats and dries quickly. In the pictures I have topcoat on.
This is a really nice blue color, the one that fits if you want to light up a gray winters day or to show of your nice tan in the summer. Nine Zero Lacquer is one of the brands that I am eager to get more polishes from, but right now there will be no polish purchases at all. My untested collection shall be be slimmed down considerably before I'm allowed to buy any more.
Prenumerera på:
Inlägg
(
Atom
)

















































