Idag får ni se ett lite annorlunda lack i alla fall i mina ögon. För jag tycker inte det är speciellt ofta som ett silver holo också har guld i sig. Men det har Alicia.
Det här lacket är från Zoyas höstkollektion Urban Grunge. Lacken i den är egentligen menade att var one coaters, men jag har tre lager av Alicia. Två kanske hade varit nog, men jag tyckte att det tredje gjorde skillnad. Det är hur bra som helst att måla med och torkar fort så tre lager gör mig ingenting.
Men låt oss nu prata om färgen. Den får mig att tänka på en kall vinterdag när snön ligger tjock och har ett lager av skare som sen solen lyser på. Ni vet sådär gnistrande i silver och guld, precis som det här lacket är. Varken silver eller guld lack är något som jag sträcker mig efter så värst ofta, men Zoyas Ziv är min absoluta favorit när det kommer till guld och Alicia kan nog lätt bli mitt favorit i silver.
Today you will see a slightly different polish at least in my eyes. Because I don't think it's very often that a silver holo also have gold in it. But Alicia has that.
This polish is from Zoya's autumn collection Urban Grunge. The polishes in that collection is really meant to be one coaters, but I have three coats of Alicia. Two might have been enough, but I thought that the third made the difference. It's just great to paint with and dries quickly so three layers is really not a problem at all.
But let us talk about the color. It makes me think of a cold winterday when the snow is thick and has a layer of crust that the sun is shining on. You know when it gets that sparkle in silver and gold, just like this polish does. Neither silver or gold polishes is something that I reach for that often, but Zoya Ziv is my absolute favorite when it comes to gold and Alicia could probably easily become my favorite in silver.
torsdag 24 november 2016
onsdag 23 november 2016
Depend O2 - 5042 Lady Wizard
Pressprov
Idag har det varit helt underbart väder ute. Var först och tränade mitt knä, men sen blev det en tur på makens fyrhjuling ner till skogen för lite energitankning. En omgång lussekatter har det bakats också.
Dagens lack är från Depend O2s Holo Fantasy kollektion och har nummer 5042 och namnet Lady Wizard. Det är ett svart holo, men som med många andra svarta holos så lutar det något åt det gråa hållet. Lika bra att måla med som sina syskon i kollektionen och täcker på två lager.
Jag bestämde mig för att dessutom sätta dit en glitterkrona som kommer från Depends Nail Art sortiment, tycker faktiskt det blev riktigt bra. Det här är absolut en manikyr som jag trivs i.
Press Samples
It's been a wonderful weather today. First I went to the gym and did some exercise to me wounded knee but after that I took my husbands quad and drove down to the woods for some energy refueling. I also managed to produce another round of saffron buns.
Today's polish is from Depend O2s Holo Fantasy collection and has number 5042 and is named Lady Wizard. It's a black holo, but as with many other black Holos it does lean slightly towards gray. This was just as nice to paint with as it's siblings in the collection and covers in two layers.
I decided to put som bling on it as well in the form of a glitter crown that comes from Depends Nail Art range. I think it turned out really good. This is absolutely a manicure that I enjoy wearing.
Idag har det varit helt underbart väder ute. Var först och tränade mitt knä, men sen blev det en tur på makens fyrhjuling ner till skogen för lite energitankning. En omgång lussekatter har det bakats också.
Dagens lack är från Depend O2s Holo Fantasy kollektion och har nummer 5042 och namnet Lady Wizard. Det är ett svart holo, men som med många andra svarta holos så lutar det något åt det gråa hållet. Lika bra att måla med som sina syskon i kollektionen och täcker på två lager.
Jag bestämde mig för att dessutom sätta dit en glitterkrona som kommer från Depends Nail Art sortiment, tycker faktiskt det blev riktigt bra. Det här är absolut en manikyr som jag trivs i.
Press Samples
It's been a wonderful weather today. First I went to the gym and did some exercise to me wounded knee but after that I took my husbands quad and drove down to the woods for some energy refueling. I also managed to produce another round of saffron buns.
Today's polish is from Depend O2s Holo Fantasy collection and has number 5042 and is named Lady Wizard. It's a black holo, but as with many other black Holos it does lean slightly towards gray. This was just as nice to paint with as it's siblings in the collection and covers in two layers.
I decided to put som bling on it as well in the form of a glitter crown that comes from Depends Nail Art range. I think it turned out really good. This is absolutely a manicure that I enjoy wearing.
tisdag 22 november 2016
Yellow with roses!
Utskickat för recension
Idag tänkte jag visa en lite romantisk manikyr som jag gjort med hjälp av OPI Fiercely Fiona och vattendekaler från Saijtam.
Dekalerna lossnade lätt från skyddspappret när man blötte upp dom. Jag upplevde att de här var något tjockare än en del andra jag använt. Nu var ju inte det en nackdel för dom var precis lika lätta att placera, men något lättare att hantera innan man placerat dom på nageln.
Min man som då inte är en gnutta romantisk fnös lite på näsan åt den här manikyren, tror han tyckte den var något mesig, men själv tycker jag att den blev riktigt fin. Dekalerna passade bra ihop med det gula baslacket.
Sent out for review
Today I will show you a little romantic manicure that I made with the help of OPI Fiercely Fiona and water decals from Saijtam.
The decals came off easily from the protecting paper when you dipped them into the water. I felt that these were slightly thicker than some others I've used. That was not that a disadvantage because they were just as easy to place, but somewhat easier to handle before you put them on the nail.
My husband who has no hint of romantic in his body didn't like this manicure at all. I think he thought it was a bit too wimpy, but myself, I think it turned out really nice. The decals fit well with the yellow base.
Idag tänkte jag visa en lite romantisk manikyr som jag gjort med hjälp av OPI Fiercely Fiona och vattendekaler från Saijtam.
Dekalerna lossnade lätt från skyddspappret när man blötte upp dom. Jag upplevde att de här var något tjockare än en del andra jag använt. Nu var ju inte det en nackdel för dom var precis lika lätta att placera, men något lättare att hantera innan man placerat dom på nageln.
Min man som då inte är en gnutta romantisk fnös lite på näsan åt den här manikyren, tror han tyckte den var något mesig, men själv tycker jag att den blev riktigt fin. Dekalerna passade bra ihop med det gula baslacket.
Sent out for review
Today I will show you a little romantic manicure that I made with the help of OPI Fiercely Fiona and water decals from Saijtam.
The decals came off easily from the protecting paper when you dipped them into the water. I felt that these were slightly thicker than some others I've used. That was not that a disadvantage because they were just as easy to place, but somewhat easier to handle before you put them on the nail.
My husband who has no hint of romantic in his body didn't like this manicure at all. I think he thought it was a bit too wimpy, but myself, I think it turned out really nice. The decals fit well with the yellow base.
söndag 20 november 2016
Nail Art Sunday - Toys
Emma som tillsammans med Sminkan har bloggen Sminkan & Emma föreslog att vi skulle ha leksakstema denna söndagen och jag tänkte att det är väl klart vi ska då.
Men oj vad jag fick fundera på vad jag skulle hitta på. Jag surfade runt på nätet och hittade söta nalle manikyrer och det påminde mig om min gråa fina nalle som jag hade när jag var liten och som jag fortfarande har kvar någonstans.
Jag hittade ett gammalt favoritlack med rätt färg nämligen Depend 194 och så har jag använt Zoya Purity, A-England Camelot och lite penslar och dottingtools.
Förutom att topplack smetade ut lite färg så är jag jättenöjd med den här manikyren. Och eftersom jag dessutom satte dit prickar så kvalificerar sig den även till månadens The Nail Challenge Collaborative :)
Emma who along with Sminkan runs the blog Sminkan & Emma suggested that we would have a toy theme this Sunday and I thought why not.
But I got to think hard on what to do. I surfed around the net and found some sweet teddy bear manicures and it reminded me of my lovely gray teddy bear that I had when I was little and I still have somewhere.
I found an old favorite polish of the right color from Depend with the number 194 and I've also used Zoya Purity, A-England Camelot and some brushes and dottingtools.
I'm really happy with this manicure, the only thing I don't like is that the topcoat smeared the colors a bit. And since I added the dots this also qualifies to this months Nail The Challenge Collaborative :)
Men oj vad jag fick fundera på vad jag skulle hitta på. Jag surfade runt på nätet och hittade söta nalle manikyrer och det påminde mig om min gråa fina nalle som jag hade när jag var liten och som jag fortfarande har kvar någonstans.
Jag hittade ett gammalt favoritlack med rätt färg nämligen Depend 194 och så har jag använt Zoya Purity, A-England Camelot och lite penslar och dottingtools.
Förutom att topplack smetade ut lite färg så är jag jättenöjd med den här manikyren. Och eftersom jag dessutom satte dit prickar så kvalificerar sig den även till månadens The Nail Challenge Collaborative :)
Emma who along with Sminkan runs the blog Sminkan & Emma suggested that we would have a toy theme this Sunday and I thought why not.
But I got to think hard on what to do. I surfed around the net and found some sweet teddy bear manicures and it reminded me of my lovely gray teddy bear that I had when I was little and I still have somewhere.
I found an old favorite polish of the right color from Depend with the number 194 and I've also used Zoya Purity, A-England Camelot and some brushes and dottingtools.
I'm really happy with this manicure, the only thing I don't like is that the topcoat smeared the colors a bit. And since I added the dots this also qualifies to this months Nail The Challenge Collaborative :)
lördag 19 november 2016
Reader's Choice - OPI Give Me Space
Hoppas ni alla har en lugn och skön lördag så här en vecka innan första advent. Själv längtar jag hur mycket som helst till nästa helg när jag får sätta upp mina ljusstakar i fönstren och får börja lyssna på julmusik.
Lämpligt nog är lacket som ni valde till mig ett lack från en julkollektion. Give Me Space kom ut förra året och jag tror jag köpte det någon gång i våras kanske. Lacket har en blå bas som är fylld med blått och prismatiskt microglitter. Underbart att jobba med och täcker på två lager. Som vanligt har jag topplack över.
Det här lacket är helt magiskt i mina ögon. Som en lysande stjärnhimmel en klar vinternatt. Och där gick jag minsann och blev poetisk också. Ett lack som jag trivs otroligt bra i och som ser helt underbart ut på naglarna.
Gröna lack blir det att rösta på till nästa vecka.
Hope you all have a peaceful and relaxing Saturday just a week before the first of Advent. I have this strong longing to the next weekend. I can't wait to get to put up my advent candles and start listening to Christmas music.
Appropriately enough, the polish which you chose for this week is from a Christmas collection. Give Me Space came out last year and I think I bought it sometime in the spring, maybe. The polish has a blue base filled with blue and prismatic micro glitter. Wonderful to work with and covers in two layers. As usual, I have a topcoat over.
This polish is quite magical in my eyes. As a brilliant starry sky a clear winter night. And there I went a bit poetic, too. A polish that I love wearing and looks absolutely wonderful on your nails.
For next weeks poll you get green polishes to vote on.
Lämpligt nog är lacket som ni valde till mig ett lack från en julkollektion. Give Me Space kom ut förra året och jag tror jag köpte det någon gång i våras kanske. Lacket har en blå bas som är fylld med blått och prismatiskt microglitter. Underbart att jobba med och täcker på två lager. Som vanligt har jag topplack över.
Det här lacket är helt magiskt i mina ögon. Som en lysande stjärnhimmel en klar vinternatt. Och där gick jag minsann och blev poetisk också. Ett lack som jag trivs otroligt bra i och som ser helt underbart ut på naglarna.
Gröna lack blir det att rösta på till nästa vecka.
Hope you all have a peaceful and relaxing Saturday just a week before the first of Advent. I have this strong longing to the next weekend. I can't wait to get to put up my advent candles and start listening to Christmas music.
Appropriately enough, the polish which you chose for this week is from a Christmas collection. Give Me Space came out last year and I think I bought it sometime in the spring, maybe. The polish has a blue base filled with blue and prismatic micro glitter. Wonderful to work with and covers in two layers. As usual, I have a topcoat over.
This polish is quite magical in my eyes. As a brilliant starry sky a clear winter night. And there I went a bit poetic, too. A polish that I love wearing and looks absolutely wonderful on your nails.
For next weeks poll you get green polishes to vote on.
fredag 18 november 2016
Depend O2 - 479
Pressutskick
Jag är inte lika lycklig över lacket jag visar idag som det jag visade igår. Dagens lack är från Depend O2s sommarkollektion Colour Pop och har nummer 479.
479 har en viss duochrome effekt mellan orange och rosa. Det är ganska skirt så tre lager är nödvändigt, men det är även angett på flaskan. Depend har små smarta cirklar på sina flaskor som visar hur täckande lacket ska vara. Bra grej tycker jag. Även om man behöver tre lager så var det smidigt att jobba med och torkar fort, så det är inget större bekymmer enligt mig. På bilderna har jag topplack på också.
Det här lacket tilltalar tyvärr inte mig så värst. Tycker att det är lite för blekt, Det är dock en ganska snygg finish på det, men man kan ju inte tycka om allt.
Press Sample
I'm not as happy about the polish I am showing today as the one I showed yesterday. Today's polish is from Depend O2s Summer Collection Colour Pop and has number 479.
479 has a certain duochrome effect between orange and pink. It's quite sheer and three layers are necessary, but that is stated on the bottle. Depend have smart small circles on their bottles that show how opaque the polish is. Good thing I think. Even if you need three layers it was easy to work with and dries quickly, so it's not a major concern to me. In the pictures I have topcoat on too.
This polish doesn't really appeal to me. I think it's a bit too pale, however it does have quite a nice finish. But you can't love them all can you.
Jag är inte lika lycklig över lacket jag visar idag som det jag visade igår. Dagens lack är från Depend O2s sommarkollektion Colour Pop och har nummer 479.
479 har en viss duochrome effekt mellan orange och rosa. Det är ganska skirt så tre lager är nödvändigt, men det är även angett på flaskan. Depend har små smarta cirklar på sina flaskor som visar hur täckande lacket ska vara. Bra grej tycker jag. Även om man behöver tre lager så var det smidigt att jobba med och torkar fort, så det är inget större bekymmer enligt mig. På bilderna har jag topplack på också.
Det här lacket tilltalar tyvärr inte mig så värst. Tycker att det är lite för blekt, Det är dock en ganska snygg finish på det, men man kan ju inte tycka om allt.
Press Sample
I'm not as happy about the polish I am showing today as the one I showed yesterday. Today's polish is from Depend O2s Summer Collection Colour Pop and has number 479.
479 has a certain duochrome effect between orange and pink. It's quite sheer and three layers are necessary, but that is stated on the bottle. Depend have smart small circles on their bottles that show how opaque the polish is. Good thing I think. Even if you need three layers it was easy to work with and dries quickly, so it's not a major concern to me. In the pictures I have topcoat on too.
This polish doesn't really appeal to me. I think it's a bit too pale, however it does have quite a nice finish. But you can't love them all can you.
torsdag 17 november 2016
Starrily - Miss Scarlet In The Ballroom
Någon mer än jag som älskar Cluedo? Jag kunde i alla fall inte låta bli att köpa Oktober månads Holo Hookup box eftersom den hade just Cluedo tema.
Först ut av lacken därifrån är Starrily Miss Scarlet In The Ballroom. Ett helt underbart vinrött holo som jag tror även har lite glitter i sig. I min flaska var penseln bred och spretig vilket gjorde att jag fick ner rött i nagelbanden om jag inte var tillräckligt försiktig och vinklade penseln helt rätt. Inte så kul när man ska försöka få manikyren att se snygg ut på bild också. Men i övrigt så var det en riktigt bra formula och det täcker på två lager. På bilderna har jag topplack på också.
Det är ju inte speciellt svårt att älska det här lacket. Helt ljuvlig färg och en riktigt snygg holo i det. Tyvärr drar penseln ner det hela lite, men inte tillräckligt för att jag ska hysa några större aggressioner mot det :)
Is there any other than me that loves Cluedo? I could in any case not resist buying Octobers Holo Hookup box because it had polishes with Cluedo theme.
First out of the four polishes is Starrily Miss Scarlet In The Ballroom. An absolutely wonderful burgundy holo that I think has some glitter in it too. Unfortunaly I had a very wide and sprawling brush in my bottle which meant that if I wasn't careful enough I got polish on the cuticles. Not fun with red polish when you also want it to look good in the photos. But otherwise it was a really good formula and it covers in two layers. In the pictures I have topcoat on too.
It's not particularly hard to love this polish. Absolutely lovely color and a really neat holo in it. Unfortunately the brush brought down things a bit, but not enough for me to get any really big aggressions against it :)
Först ut av lacken därifrån är Starrily Miss Scarlet In The Ballroom. Ett helt underbart vinrött holo som jag tror även har lite glitter i sig. I min flaska var penseln bred och spretig vilket gjorde att jag fick ner rött i nagelbanden om jag inte var tillräckligt försiktig och vinklade penseln helt rätt. Inte så kul när man ska försöka få manikyren att se snygg ut på bild också. Men i övrigt så var det en riktigt bra formula och det täcker på två lager. På bilderna har jag topplack på också.
Det är ju inte speciellt svårt att älska det här lacket. Helt ljuvlig färg och en riktigt snygg holo i det. Tyvärr drar penseln ner det hela lite, men inte tillräckligt för att jag ska hysa några större aggressioner mot det :)
Is there any other than me that loves Cluedo? I could in any case not resist buying Octobers Holo Hookup box because it had polishes with Cluedo theme.
First out of the four polishes is Starrily Miss Scarlet In The Ballroom. An absolutely wonderful burgundy holo that I think has some glitter in it too. Unfortunaly I had a very wide and sprawling brush in my bottle which meant that if I wasn't careful enough I got polish on the cuticles. Not fun with red polish when you also want it to look good in the photos. But otherwise it was a really good formula and it covers in two layers. In the pictures I have topcoat on too.
It's not particularly hard to love this polish. Absolutely lovely color and a really neat holo in it. Unfortunately the brush brought down things a bit, but not enough for me to get any really big aggressions against it :)
onsdag 16 november 2016
Depend O2 498 &499
Pressutskick
Det blev minsann lite glitter här på bloggen idag också, men ett glitter som jag tycker betydligt mycket bättre om än det jag visade igår.
Jag plockade fram två lack från Depend O2s höstkollektion Rewind som har numren 498 & 499. Det glittriga är 498 och det är ett glitterlack som även känns rätt mycket som ett metallic lack faktiskt, färgen är guld, men jag tror minsann att det finns ett stänk av silver i det också. I vilket fall som helst så är det riktigt bra att måla med och täcker utan problem på två lager.
Sen kommer vi till 499 som också är ett lite busigt lack. I flaskan ser det brunt ut, men om man tittar närmare finns det även ett blått skimmer och på nageln skiftar det absolut i grönt. En klar positiv överraskning. Det här var också trevligt att jobba med och täcker på två lager. På bilderna har jag topplack på.
499 är inte en favoritfärg, men i kombination med 498 blir det riktigt snyggt och jag tycker det här är en bra festmanikyr så här mellan höst och vinter. Jag kan absolut tänka mig att ha kombinationen igen. Och 498 kommer absolut att användas igen.
Press Samples
Another day with glitter here on the blog, but a glitter that I liked much better than the one I showed yesterday.
I picked up two polish from Depend O2's autumn collection Rewind that have the numbers 498 and 499. The glitzy is 498 and it is a glitter polish that also feels pretty much like a metallic actually, the color is gold, but I think there is a splash of silver in it too. In any case, it's really great to paint with and covers without trouble in two layers.
Then we come to 499 which is a bit of a chameleon. In the bottle it looks brown, but if you look closer, there is also a blue shimmer and on the nail it actually looks a bit green as well. Definitly a positive surprise. This was also nice to work with and covers in two layers. In the pictures I have topcoat on.
499 is not a favorite, but in combination with 498 it looks really neat and I think this is a good party manicure in the season between autumn and winter. I can definitely imagine having the combination again. And 498 will definitely be used again.
Det blev minsann lite glitter här på bloggen idag också, men ett glitter som jag tycker betydligt mycket bättre om än det jag visade igår.
Jag plockade fram två lack från Depend O2s höstkollektion Rewind som har numren 498 & 499. Det glittriga är 498 och det är ett glitterlack som även känns rätt mycket som ett metallic lack faktiskt, färgen är guld, men jag tror minsann att det finns ett stänk av silver i det också. I vilket fall som helst så är det riktigt bra att måla med och täcker utan problem på två lager.
Sen kommer vi till 499 som också är ett lite busigt lack. I flaskan ser det brunt ut, men om man tittar närmare finns det även ett blått skimmer och på nageln skiftar det absolut i grönt. En klar positiv överraskning. Det här var också trevligt att jobba med och täcker på två lager. På bilderna har jag topplack på.
499 är inte en favoritfärg, men i kombination med 498 blir det riktigt snyggt och jag tycker det här är en bra festmanikyr så här mellan höst och vinter. Jag kan absolut tänka mig att ha kombinationen igen. Och 498 kommer absolut att användas igen.
Press Samples
Another day with glitter here on the blog, but a glitter that I liked much better than the one I showed yesterday.
I picked up two polish from Depend O2's autumn collection Rewind that have the numbers 498 and 499. The glitzy is 498 and it is a glitter polish that also feels pretty much like a metallic actually, the color is gold, but I think there is a splash of silver in it too. In any case, it's really great to paint with and covers without trouble in two layers.
Then we come to 499 which is a bit of a chameleon. In the bottle it looks brown, but if you look closer, there is also a blue shimmer and on the nail it actually looks a bit green as well. Definitly a positive surprise. This was also nice to work with and covers in two layers. In the pictures I have topcoat on.
499 is not a favorite, but in combination with 498 it looks really neat and I think this is a good party manicure in the season between autumn and winter. I can definitely imagine having the combination again. And 498 will definitely be used again.
tisdag 15 november 2016
Colores De Carol - Vintage Lights
Dagens lack fick jag i en hemlig julpåse förra året, jag har använt det till att göra julgranskulor, men inte på naglarna förrän nu.
Lacket kommer från Colores De Carol och heter Vintage Lights. Det består av en klar bas som är full med guld och silverglitter, men även större färgat glitter med prismatiskt effekt. Om man svampar på det här kan man säkert få det att täcka på egen hand, men jag har målat två lager över OPI Meet My "Decorator". Det sprider ut sig helt ok på nageln och torktiden var också helt ok. På bilderna har jag topplack på.
Nja, det här är nog inte den vackraste manikyren jag gjort direkt. Vintage Lights i sig är väldigt glittrigt och fint, men jag tror faktiskt det skulle göra sig bättre över en ljusare bas. Jag tycker absolut inte illa om varken lacket eller manikyren, men som sagt det kanske inte är något som kommer sitta så värst länge på naglarna.
Today's polish is a one that I got in a secret santabag last year, I have used it to make baubles, but not on the nails until now.
The polish comes from Colores De Carol and is called Vintage Lights. It consists of a clear base that is full of gold and silver glitter, but also larger colored glitter with prismatic effect. If you sponge on this polish you could certainly get it to cover on it's own, but I have painted two coats of this over OPI Meet My "Decorator". It spreads out quite ok on the nail and the drying time was also quite ok. In the pictures I have topcoat on.
Well, this is probably not the most beautiful manicure I done. Vintage Lights itself is very sparkly and beautiful, but I actually think it might look better over a lighter base. I don't dislike neither the polish or manicure, but like I said it may not be something that will sit for very long on the nails.
Lacket kommer från Colores De Carol och heter Vintage Lights. Det består av en klar bas som är full med guld och silverglitter, men även större färgat glitter med prismatiskt effekt. Om man svampar på det här kan man säkert få det att täcka på egen hand, men jag har målat två lager över OPI Meet My "Decorator". Det sprider ut sig helt ok på nageln och torktiden var också helt ok. På bilderna har jag topplack på.
Nja, det här är nog inte den vackraste manikyren jag gjort direkt. Vintage Lights i sig är väldigt glittrigt och fint, men jag tror faktiskt det skulle göra sig bättre över en ljusare bas. Jag tycker absolut inte illa om varken lacket eller manikyren, men som sagt det kanske inte är något som kommer sitta så värst länge på naglarna.
Today's polish is a one that I got in a secret santabag last year, I have used it to make baubles, but not on the nails until now.
The polish comes from Colores De Carol and is called Vintage Lights. It consists of a clear base that is full of gold and silver glitter, but also larger colored glitter with prismatic effect. If you sponge on this polish you could certainly get it to cover on it's own, but I have painted two coats of this over OPI Meet My "Decorator". It spreads out quite ok on the nail and the drying time was also quite ok. In the pictures I have topcoat on.
Well, this is probably not the most beautiful manicure I done. Vintage Lights itself is very sparkly and beautiful, but I actually think it might look better over a lighter base. I don't dislike neither the polish or manicure, but like I said it may not be something that will sit for very long on the nails.
måndag 14 november 2016
OPI - Meet My "Decorator"
Pressutskick
Är det något som OPI är riktigt bra på så är det röda krämlack. Meet My "Decorator" är inte ett klassiskt rött tycker inte jag utan en rätt skrikig färg på gränsen till att ha lite orange ton.
Som sagt OPI + rött + kräm = Suveränt. Två lager som var hur smidiga som helst att applicera. På bilderna har jag topplack på också.
Jag älskar röda lack och speciellt nu framåt julen, men det här är inte ett av mina favoriter. Fortfarande ett snyggt lack, men lite för in your face för att jag ska älska det. Hade jag målat med det under sommaren hade jag förmodligen skrivit att jag älskar det, men just nu är jag mer sugna på lite lugnare röda eller äkta tomteröda lack.
Press Sample
If there is anything that OPI is really good at, it's red cream polish. Meet My "Decorator" is not a classic red at least not in my mind. Instead it's a pretty bright color on the border to have a orange tone.
That said OPI + Red + cream = Supreme. Two coats that was really smooth to apply. In the pictures I have topcoat on too.
I love red polishes and especially now before Christmas, but this is not one of my favorites. Still a really pretty polish, but a little too in your face for me to love it. If I had painted with this during the summer I probably had written that I love it, but right now I'm more eager to use a little calmer red or genuine Santa red polishes.
Är det något som OPI är riktigt bra på så är det röda krämlack. Meet My "Decorator" är inte ett klassiskt rött tycker inte jag utan en rätt skrikig färg på gränsen till att ha lite orange ton.
Som sagt OPI + rött + kräm = Suveränt. Två lager som var hur smidiga som helst att applicera. På bilderna har jag topplack på också.
Jag älskar röda lack och speciellt nu framåt julen, men det här är inte ett av mina favoriter. Fortfarande ett snyggt lack, men lite för in your face för att jag ska älska det. Hade jag målat med det under sommaren hade jag förmodligen skrivit att jag älskar det, men just nu är jag mer sugna på lite lugnare röda eller äkta tomteröda lack.
Press Sample
If there is anything that OPI is really good at, it's red cream polish. Meet My "Decorator" is not a classic red at least not in my mind. Instead it's a pretty bright color on the border to have a orange tone.
That said OPI + Red + cream = Supreme. Two coats that was really smooth to apply. In the pictures I have topcoat on too.
I love red polishes and especially now before Christmas, but this is not one of my favorites. Still a really pretty polish, but a little too in your face for me to love it. If I had painted with this during the summer I probably had written that I love it, but right now I'm more eager to use a little calmer red or genuine Santa red polishes.
söndag 13 november 2016
Nail Art Sunday - 13/11
Ännu en dag med strålande sol och fantastiskt vackert väder. Här i Sverige firar vi Fars Dag, tyvärr är inte min pappa med oss längre, men jag tänker åka till kyrkogården och tända ett ljus.
Det är ju inte bara Fars Dag utan även Nail Art Sunday och det kommer nog inte som en överraskning att jag tänker kombinera detta med The Nail Challenge Collaborative. Temat där är prickar, men i NAS har vi temafri söndag.
Jag har gjort en enkel, men kul manikyr. Nämligen små tärningar på naglarna. Det jag använt mig av är Zoya Purity, A-England Camelot och en dottingtool.
Another day with bright sunshine and fantastic weather. Here in Sweden we celebrate Father's Day, unfortunately, my dad isn't with us anymore, but I intend to go to the cemetery and lit a candle.
It's not just Father's Day, but also Nail Art Sunday and it probably won't come as a surprise that I'm going to combine this with The Nail Challenge Collaborative. The theme there are dots, but in NAS, we have a theme free Sunday.
I made a simple, but fun manicure. Tiny dices on the nails. I have used Zoya Purity, A-England Camelot and a dottingtool.
Det är ju inte bara Fars Dag utan även Nail Art Sunday och det kommer nog inte som en överraskning att jag tänker kombinera detta med The Nail Challenge Collaborative. Temat där är prickar, men i NAS har vi temafri söndag.
Jag har gjort en enkel, men kul manikyr. Nämligen små tärningar på naglarna. Det jag använt mig av är Zoya Purity, A-England Camelot och en dottingtool.
Another day with bright sunshine and fantastic weather. Here in Sweden we celebrate Father's Day, unfortunately, my dad isn't with us anymore, but I intend to go to the cemetery and lit a candle.
It's not just Father's Day, but also Nail Art Sunday and it probably won't come as a surprise that I'm going to combine this with The Nail Challenge Collaborative. The theme there are dots, but in NAS, we have a theme free Sunday.
I made a simple, but fun manicure. Tiny dices on the nails. I have used Zoya Purity, A-England Camelot and a dottingtool.
lördag 12 november 2016
Reader's Choice - Lacquistry Burning Leaves
Vaknade upp och slängde på mig kläder för att kunna gå ut och fota frost det första jag gjorde. Innan frukost till och med vilket är lite chockartat för min stackars kropp. Otroligt vackert ute idag och en perfekt dag för att ha ljusparty också vilket jag och min vän ska ha i eftermiddag.
Nåväl, nu till dagens lack. Det här är mitt första från Lacquistry och hade jag inte haft köpstopp hade jag nog klicka till mig några till för det här var nog något av det bästa formulamässigt som jag testat. Fantastiskt bra att måla med och täcker på två lager. Dessutom torkade det fort. Lacket är orangerött och har sen både flakies och skimmer i guld och koppar. Inte nog med att det var bra att måla med utan även väldigt enkelt att få det jämt med flakies. Det torkar lite matt så topplack är att rekommendera.
Jag är så sjukt nöjd med det här lacket. Dels att det är väldigt, väldigt vackert, men även som sagt egenskaperna. Namnet är passande för att det ser ut som höstlöv som glöder i solen på naglarna. Kort sagt. Helt underbart.
Det blir blåa lack som ni får rösta på till nästa vecka.
Woke up and got some clothes on, because I just had to go out and take some photos of the beautiful frost outside. Even before eating breakfast and that is a bit shocking for my poor body. It was an incredibly beautiful morning. And it looks like it will be nice the whole day. A perfect day to have a Partylite party which me and my friend is about to have in the afternoon.
Well, now to today's polish. This is my first from Lacquistry and if I hadn't been on a no buy I would probably went and bought whole bunch of polishes from the brand. Becausee this was probably one of the best formula of polishes I have tested. Fantastic to paint with and it covers in two layers. It also dried quickly. The polish is orange-red and have gotten both flakies and shimmer in gold and copper. Not only was it nice to paint with it was also really easy to get it to evenly spread out the flakies. It dries a bit matte so topcoat is recommended.
I'm so pleased with this polish. Firstly it's very, very beautiful, but also as I said the formula made it amazing. The name is fitting because it looks like autumn leaves glowing in the sun on the nails. Shortly stated. Absolutely wonderful.
You will have blue polishes to vote for this time.
Nåväl, nu till dagens lack. Det här är mitt första från Lacquistry och hade jag inte haft köpstopp hade jag nog klicka till mig några till för det här var nog något av det bästa formulamässigt som jag testat. Fantastiskt bra att måla med och täcker på två lager. Dessutom torkade det fort. Lacket är orangerött och har sen både flakies och skimmer i guld och koppar. Inte nog med att det var bra att måla med utan även väldigt enkelt att få det jämt med flakies. Det torkar lite matt så topplack är att rekommendera.
Jag är så sjukt nöjd med det här lacket. Dels att det är väldigt, väldigt vackert, men även som sagt egenskaperna. Namnet är passande för att det ser ut som höstlöv som glöder i solen på naglarna. Kort sagt. Helt underbart.
Det blir blåa lack som ni får rösta på till nästa vecka.
Woke up and got some clothes on, because I just had to go out and take some photos of the beautiful frost outside. Even before eating breakfast and that is a bit shocking for my poor body. It was an incredibly beautiful morning. And it looks like it will be nice the whole day. A perfect day to have a Partylite party which me and my friend is about to have in the afternoon.
Well, now to today's polish. This is my first from Lacquistry and if I hadn't been on a no buy I would probably went and bought whole bunch of polishes from the brand. Becausee this was probably one of the best formula of polishes I have tested. Fantastic to paint with and it covers in two layers. It also dried quickly. The polish is orange-red and have gotten both flakies and shimmer in gold and copper. Not only was it nice to paint with it was also really easy to get it to evenly spread out the flakies. It dries a bit matte so topcoat is recommended.
I'm so pleased with this polish. Firstly it's very, very beautiful, but also as I said the formula made it amazing. The name is fitting because it looks like autumn leaves glowing in the sun on the nails. Shortly stated. Absolutely wonderful.
You will have blue polishes to vote for this time.
fredag 11 november 2016
Giveaway!
Pressprov
Jag har fått möjlighet att lotta ut ett av julkiten med 4st minilack från OPIs julkollektion Breakfast at Tiffany's vilket jag tycker är väldigt kul.
Giveawayen är tyvärr enbart öppen för mina läsare i Sverige, men jag hoppas kunna ha en som är öppen för alla när bloggen fyller 5 nästa år.
Man deltar genom att fylla i sina uppgifter i nedanstående Rafflecopter. Lycka till!
Press sample
I have gotten the opportunity to have a giveaway with one of the minikits from OPIs Christmas Collection Breakfast at Tiffany's.
Unfortunaly this giveaway can only be open to those living in Sweden, but I hope that I can have a one open for everyone when my blog turns 5 next year.
If you live in Sweden and want to participate just fill in the Rafflecopter.
a Rafflecopter giveaway
Jag har fått möjlighet att lotta ut ett av julkiten med 4st minilack från OPIs julkollektion Breakfast at Tiffany's vilket jag tycker är väldigt kul.
Giveawayen är tyvärr enbart öppen för mina läsare i Sverige, men jag hoppas kunna ha en som är öppen för alla när bloggen fyller 5 nästa år.
Man deltar genom att fylla i sina uppgifter i nedanstående Rafflecopter. Lycka till!
Press sample
I have gotten the opportunity to have a giveaway with one of the minikits from OPIs Christmas Collection Breakfast at Tiffany's.
Unfortunaly this giveaway can only be open to those living in Sweden, but I hope that I can have a one open for everyone when my blog turns 5 next year.
If you live in Sweden and want to participate just fill in the Rafflecopter.
a Rafflecopter giveaway
torsdag 10 november 2016
Zoya - Britta
Idag blir det en riktig snygging från Zoya här på bloggen. Det är ju ingen större hemlighet att jag är ett Zoya fan, men av någon anledning har mina vackra Urban Grunge lack blivit stående ett litet tag utan att jag testat något av de.
Men nu är det dags och först ut blir Britta som är ett mörkt magenta metallic med lite röda drag. Hela den här kollektionen är menat att var onecoaters och jag skulle nog hålla med om man tar ett lite tjockare lager på första. Mitt första var precis på gränsen. Egentligen hade det nog funkat med ett lager, men jag la för säkerhets skull på två. Torktiden var bra och som vanligt när det gäller Zoya så var det hur smidigt som helst att jobba med. På bilderna har jag topplack på.
Kan man tycka annat än att det här är tjusigt? Jag gillar det här väldigt mycket i alla fall och ser verkligen fram emot att testa flera ur kollektionen. Men mest ser jag nog fram emot det gröna Merida.
Today I will show you a real showstopper from Zoya here on the blog. It's no secret that I'm a big Zoya fan, but for some reason, my beautiful Urban Grunge polishes have been standing for a while without me giving them some love.
But now is the time and the first one out is Britta. A dark magenta metallic with some red in it. This whole collection is meant to be onecoaters and I would probably agree if you take a little thicker layer on the first. My first one was right on the border. Actually, it would probably have worked with one coat, but for safety sake I did two. The drying time was good and as usual with Zoya it was really smooth to work with. In the pictures I have topcoat on.
I don't think you could feel anything else about this than love. I like this very much and are really looking forward to try out the rest of the collection. But mostly I'm looking forward to use the green Merida.
Men nu är det dags och först ut blir Britta som är ett mörkt magenta metallic med lite röda drag. Hela den här kollektionen är menat att var onecoaters och jag skulle nog hålla med om man tar ett lite tjockare lager på första. Mitt första var precis på gränsen. Egentligen hade det nog funkat med ett lager, men jag la för säkerhets skull på två. Torktiden var bra och som vanligt när det gäller Zoya så var det hur smidigt som helst att jobba med. På bilderna har jag topplack på.
Kan man tycka annat än att det här är tjusigt? Jag gillar det här väldigt mycket i alla fall och ser verkligen fram emot att testa flera ur kollektionen. Men mest ser jag nog fram emot det gröna Merida.
Today I will show you a real showstopper from Zoya here on the blog. It's no secret that I'm a big Zoya fan, but for some reason, my beautiful Urban Grunge polishes have been standing for a while without me giving them some love.
But now is the time and the first one out is Britta. A dark magenta metallic with some red in it. This whole collection is meant to be onecoaters and I would probably agree if you take a little thicker layer on the first. My first one was right on the border. Actually, it would probably have worked with one coat, but for safety sake I did two. The drying time was good and as usual with Zoya it was really smooth to work with. In the pictures I have topcoat on.
I don't think you could feel anything else about this than love. I like this very much and are really looking forward to try out the rest of the collection. But mostly I'm looking forward to use the green Merida.
onsdag 9 november 2016
Green Stamping!
Utskickat för recension
Idag är det grön onsdag hos Karin och jag deltar med en grön nail art.
Mönstret kommer från en stämpelplatta som jag fått utskickat för recension från Nurbesten. En Born Pretty platta med nummer BP-104. Mitt intryck av plattan är att den är bra etsad och att det är lätt att få upp mönstret från den. Du hittar plattan här: http://www.nurbesten.de/born-pretty-55cm-rund-nagelkunst-stempel-schablone-arabeske-entwurfs-bild-platte-p-33737.html
Jag har dessutom fått tillsänt en borste som jag tänker använda som clean-up borste. Ett lite rundat huvud med ganska mjuka borst. Jag tycker storleken är perfekt och stråna följde med fint när jag rengjorde efter stämplingen. Jag gillar dessutom att det är lite tyngd i själva skaftet så den ligger fint i handen. Borsten hittar du här: http://www.nurbesten.de/rund-flach-brsten-feder-kristall-handled-nagelkunst-manikre-werkzeug-p-31506.html
Lacken jag har använt till manikyren är A-England Camelot som bas och stämplat har jag gjort med Hit The Bottle Absinth Minded.
Sent out for review
Today we celebrate green Wednesday at Karin's and I have a green nail art for you.
The pattern comes from a stamping plate that I got sent out for review from Nurbesten. A Born Pretty plate with number BP-104. My impression of the plate is that it is well etched and it is easy to pick up the pattern from the plate. You can find the plate here: http://www.nurbesten.de/born-pretty-55cm-rund-nagelkunst-stempel-schablone-arabeske-entwurfs-bild-platte-p-33737.html
I have also gotten a brush sent to me that I intend to use as a clean-up brush. A slightly rounded head with quite a soft brush. I think the size is perfect and the straw followed the edge of the cuticle very nicely when I cleanded up after the stamping. I also like that there is little weight in the handle that makes the brush rest very nicely in the hand. The brush can be found here: http://www.nurbesten.de/rund-flach-brsten-feder-kristall-handled-nagelkunst-manikre-werkzeug-p-31506.html
The polishes I used for this manicure is A-England Camelot as the base and then I stamped with Hit The Bottle Absinth Minded.
Idag är det grön onsdag hos Karin och jag deltar med en grön nail art.
Mönstret kommer från en stämpelplatta som jag fått utskickat för recension från Nurbesten. En Born Pretty platta med nummer BP-104. Mitt intryck av plattan är att den är bra etsad och att det är lätt att få upp mönstret från den. Du hittar plattan här: http://www.nurbesten.de/born-pretty-55cm-rund-nagelkunst-stempel-schablone-arabeske-entwurfs-bild-platte-p-33737.html
Jag har dessutom fått tillsänt en borste som jag tänker använda som clean-up borste. Ett lite rundat huvud med ganska mjuka borst. Jag tycker storleken är perfekt och stråna följde med fint när jag rengjorde efter stämplingen. Jag gillar dessutom att det är lite tyngd i själva skaftet så den ligger fint i handen. Borsten hittar du här: http://www.nurbesten.de/rund-flach-brsten-feder-kristall-handled-nagelkunst-manikre-werkzeug-p-31506.html
Lacken jag har använt till manikyren är A-England Camelot som bas och stämplat har jag gjort med Hit The Bottle Absinth Minded.
Sent out for review
Today we celebrate green Wednesday at Karin's and I have a green nail art for you.
The pattern comes from a stamping plate that I got sent out for review from Nurbesten. A Born Pretty plate with number BP-104. My impression of the plate is that it is well etched and it is easy to pick up the pattern from the plate. You can find the plate here: http://www.nurbesten.de/born-pretty-55cm-rund-nagelkunst-stempel-schablone-arabeske-entwurfs-bild-platte-p-33737.html
I have also gotten a brush sent to me that I intend to use as a clean-up brush. A slightly rounded head with quite a soft brush. I think the size is perfect and the straw followed the edge of the cuticle very nicely when I cleanded up after the stamping. I also like that there is little weight in the handle that makes the brush rest very nicely in the hand. The brush can be found here: http://www.nurbesten.de/rund-flach-brsten-feder-kristall-handled-nagelkunst-manikre-werkzeug-p-31506.html
The polishes I used for this manicure is A-England Camelot as the base and then I stamped with Hit The Bottle Absinth Minded.
Prenumerera på:
Inlägg
(
Atom
)

















































